viernes, 1 de junio de 2007

Brida

BRIDA

A la fira dels Folls
jo hi aniria.
Vindria qui sap d’on
-i ningú no ho sabria-
amb els llavis oscats
de molta vida,

traginer de cançons
en cavall sense brida.

Quin esquer se m’arrapa
a la geniva?
Amor, estel amarg
a la deriva,
em fa senyals: jo vaig
per l’altra riba,

traginer de cançons
en cavall sense brida.

Cadenes són presons
i jo en fugia
pel call dels bandolers
a trenc de dia.
a la fira dels Folls
jo hi aniria

traginer de cançons
en cavall sense brida.

Comentari

En el primer que ens fixem d'aquest tema es en el títol, Brida, una brida es el que es posa als cavalls a la boca per obligar-los a frenar, en un sentit figurat brida en aquest poema significa els límits de les persones.

Ella està disposada a anar a la fira del boigs, en aquest poema parla de ella mateixa en masculí, una raó important es el numero de síl•labes de cada vers perquè si hagués posar aquesta paraula en femení aquests vers tindria set síl•labes en comptes de sis. Ella es veu anat per tots el llocs portadora de vida per totes les fires i va sense cap mena de limitacions. Ella es sent traïda per l'amor, perquè s'ha enamorat d'una persona que la fa patí, perquè ella es de l'altre riba i per això és un amor amarg. Ella fuig de les cadenes que l'estan empresonant, aquestes cadenes que l'empresonen són les regles socials, ella el que fa es fugir d'aquestes regles socials per poder estar amb la persona que ella estima. Ella diu que s'escapa de d’aquestes cadenes pel call dels bandolers, és a dir, que ella sempre torba una sortida.

Forma aquest poema esta format per tres estrofes de sis versos cada una alternades amb una tornada de dos versos que es va repetint, la majoria dels versos son de sis síl•labes encara que hi ha alguns que són de quatre síl•labes, rimen els versos parells i el senars queden lliures. Quan llegim aquesta composició en adonem que te el ritme d'una cançó.

1 comentario:

AlGAY dijo...

Me pica lo que vendria siendo un poquito el ql